Context

De multe ori te intereseaza sa stii ce cumperi, inainte de a o face. 

Software-urile cloud te ajuta mult, ca sa le poti testa la o fractie din costurile de odinioara. 

Partea dificila este sa iti dai seama ce vrei sa folosesti si cand e mai potrivit un soft fata de altul.

Apoi urmeaza partea de implementare, care pe langa insertia de date si organizarea de sarcini pe roluri si pe obiective, are nevoie de o anumita metodologie (proceduri si project management).

Aici poate sa ajute un consultant, fiindca poate sa adapteze procesele de lucru disparate intr-un document formal, care apoi sa fie la baza muncii centralizate intr-un astfel de sistem.

O discutie cu un consultant poate sa ajute, ca o data ce ai facut decizia pentru un sistem, are sens sa-l folosesti mai multe luni. 

Dar pentru a nu-ti spune ceva ce stii deja sau poti afla usor si singur(a), discutia cu acel consultant ar fi bine sa se focalizeze in jurul obiectivele de business si a posibilitatii de a automatiza munca.  🤖

Fiind sistem cloud, orice presupune lucrul cu acele date si comunicarea in echipa in legatura cu sarcinile existente, poate sa fie automatizate intr-un fel sau altul.

Mai jos aveti o comparatie intre doua solutii populare similare, cu plusuri si minusuri, raportate la activitatea de project management in contabilitate.


Trello

Plusuri

  • Varianta gratuita:
    • Task-uri si liste de task-uri nelimitate
    • Posibilitatea de a automatiza munca prin reguli specifice chiar si in varianta gratuita (Ex: cand se ajunge in etapa de OP-uri/verificare declaratii, sa se atribuie automat contabilului sef)
    • Posibilitatea de a avea campuri personalizate (ex: cifra de afaceri cumulata etc.) – dupa care se poate filtra
    • Aplicatie pe telefon
    • Numar nelimitat de utilizatori
  • Varianta platita:
    • Proiecte nelimitate si posibilitatea de a copia proiectele (ex: aveti toate firmele cu raportare lunara, luna urmatoare doar copiati proiectul)
    • Permisiuni avansate per utilizator sau per proiect 
    • Multiple moduri de a vizualiza sarcinile (calendar, lista, rapoarte avansate)
    • Extensii nelimitate (conectari cu alte sisteme)

Minusuri (varianta gratuita):

  • Limitare la 10 proiecte per echipa
  • O singura extensie per proiect
  • Alte moduri de a vizualiza munca (tip calendar) nu sunt disponibile gratuit
  • Nu are nativ contorizare de timp decat prin alti furnizori

Costuri

  • De la gratuit la 12.50$ / utilizator/ luna

Asana

Plusuri

  • Varianta gratuita:
    • Proiecte, Taskuri si liste de taskuri nelimitate
    • Posibilitatea de a te integra cu alte sisteme
    • Aplicatie pe telefon
  • Varianta platita:
    • Mai multe functionalitati avansate de tip management proiect (formulare, raportare avansata, planificare)
    • Posibilitatea de a avea campuri personalizate (ex: cifra de afaceri cumulata etc.) – dupa care se poate filtra
    • Permisiuni avansate per utilizator sau per proiect (de la 13.49 € / utilizator / luna)
    • Posibilitatea de a automatiza munca prin reguli specifice (Ex: cand se ajunge in etapa de OP-uri / verificare declaratii, sa se atribuie automat contabilului sef) – de la 30.49 € / utilizator / luna
    • Multiple moduri de a vizualiza sarcinile (calendar, lista, rapoarte avansate) ceea ce face interfata mai placuta

Minusuri (varianta gratuita)

  • Nu are posibilitatea de a automatiza munca decat in varianta platita de (30.49 € / utilizator / luna)
  • Nu are campuri personalizate
  • Nu are nativ contorizare de timp decat prin alti furnizori
  • Numar maxim de utilizatori: 15

Costuri

  • De la gratuit la 13.49€ / utilizator / luna (pentru campuri personalizate) la 30.49€/utilizator/luna (pentru automatizari fluxuri de lucru)


Concluzii

  • Daca aveti nevoie de automatizare fluxuri de lucru sau de campuri personalizate, Trello este mai potrivit (avand aceste lucruri si in varianta gratuita)
  • Daca este mai important felul in care arata interfata, Asana este mai potrivita 
  • Daca aveti nevoie de a copia proiecte (pentru organizarea raportarilor de la o luna la alta), atunci ambele variante sunt potrivite, incepand de la prima varianta platita
  • Daca vreti sa incepeti cu o varianta gratuita si:
    • Vreti mai mult de 10 proiecte, atunci Asana
    • Vreti mai mult de 15 utilizatori, atunci Trello
  • Extensiile au costuri separate
    •  Exemplu contorizarea si raportarea timpului -> unde recomandam sa discutam pentru a va propune alta solutie 

Unde aflu mai multe (articol tehnic EN)

REZERVA O INTALNIRE