Folosit corect, un sistem CRM este un instrument foarte util. HubSpot CRM poate profita de datele deschise de pe internet pentru a construi un numar imens de filtre noi si mai inteligente pentru prospectarea afacerilor, delimitand in mod eficient clientii potentiali care au cel mai mult nevoie de serviciile companiei. Monitorizeaza si gestioneaza orice interactiune si comunicare intre furnizori si clienti. De asemenea, sistemul ajuta la raportarea oportunitatilor care pot necesita o atentie suplimentara sau monitorizare.


1. Management centralizat al datelor

HubSpot CRM permite intregii organizatii de vanzari sa gestioneze toate informatiile necesare pentru a mentine o relatie cu clientii intr-o baza de date centralizata in orice moment. Acest lucru permite accesul rapid intre diferite echipe, precum si posibilitatea de a gestiona cu usurinta toate informatiile printr-o locatie partajata. Baza de date partajata este vizibila pentru intreaga organizatie si astfel clientul primeste tipul corect de ajutor in timp util legat de propria situatie. CRM reduce timpul petrecut in cautarea diferitelor fisiere si date si ajuta o organizatie sa se concentreze pe gestionarea relatiilor cu clientii, precum si pe cresterea vanzarilor.


2. Managementul comunicarii si interactiunii cu clientii

Aplicatia HubSpot CRM ofera, de asemenea, un asistent excelent pentru vanzatori, indiferent daca calatoresti la birou sau mergi la o intalnire cu clientii. Tot ce ai nevoie este un smartphone, iar aplicatia HubSpot CRM va sta oriunde te afli. Poti crea cu usurinta sarcini pentru tine, iti poti planifica ziua, poti contacta clientii, poti urmari progresul vanzarilor si progresul proiectului. In practica, cu o aplicatie CRM, poti efectua aproape orice sarcina de planificare, contactare si gestionare a vanzarilor indiferent unde te afli.


3. Introducerea automata a datelor in sistem

Cu HubSpot CRM, echipa ta nu petrece prea mult timp inregistrand e-mailuri, apeluri, intalniri si interactiuni. Sistemul colecteaza aproape toate datele de baza in mod automat. In plus, CRM permite vanzatorilor sa actualizeze totul in functie de stadiul contractului, apoi sistemul gestioneaza automat restul (de exemplu, ponderare, sume, vizualizare), mentinand acest proces cat mai eficient posibil pentru toate partile.


4. Mementouri pentru contactarea clientilor potentiali

HubSpot CRM urmareste toate activitatile potentiale, ajutand agentul de vanzari sa stie cand trebuie sa se reconecteze cu potentialii clienti. Atunci cand agentii de vanzari sunt amintiti de anumiti pasi de urmarire, acestia pot planifica momentul contactului, atunci cand asistenta lor va fi cea mai benefica pentru potentialii clienti. In acest fel, vanzatorii isi cresc sansele de a castiga noi clienti din clienti potentiali.


5. Managementul contactelor

Cu HubSpot CRM, echipa ta poate urmari cu usurinta toate contactele si informatiile aferente, indiferent de etapa calatoriei cumparatorului. De fapt, agentii de vanzari vad daca persoana de contact a vizitat site-ul web al companiei, a descarcat continut de pe site sau daca a vorbit deja cu un alt membru al echipei de vanzari. Vanzatorul poate alege sa fie notificat atunci cand un contact nou viziteaza site-ul, ceea ce accelereaza foarte mult procesul de vanzare. Este esential ca experienta clientului sa stie cand merita sa contactati clientul. In plus, agentii de vanzari pot inregistra note ale apelurilor sau e-mailurilor cu contactele si clientii potentiali. Care este cel mai bun? Toate aceste informatii sunt intotdeauna disponibile in HubSpot CRM.


6. Segmente de clienti

Ai dorit vreodata sa creezi o lista de contacte in care poti gasi informatii pe baza anumitor criterii? Cu HubSpot CRM, iti poti sorta contactele pe baza informatiilor pe care le-ai colectat pe parcursul relatiei cu clientii. De exemplu, un vanzator poate filtra informatii in functie de locatie, dimensiunea companiei sau stadiul magazinului. In acest fel, organizatia de vanzari are intotdeauna o idee clara despre modul in care clientul poate fi plasat in diferite segmente, ceea ce creste probabilitatea unei vanzari.

7. Rapoarte de vanzari

Cu HubSpot CRM, echipa ta poate colecta si organiza informatii despre potentiali clienti si oferte utilizand functii de raportare, cum ar fi tablourile de bord si rapoartele. Acestea permit vanzatorilor sa automatizeze si sa gestioneze mai bine relatiile cu clientii, contractele si contactele. De asemenea, isi pot evalua performanta personala si isi pot urmari obiectivele si munca necesara pentru a le atinge. Managerii de vanzari pot utiliza aceste rapoarte de vanzari pentru a vedea cum echipa lor monitorizeaza realizarea obiectivelor si pentru a revizui rezultatele obtinute. Managerii si alti lideri organizationali pot urmari, de asemenea, cresterea afacerii.

8. Previziuni automate privind vanzarile

Cheia unei organizatii de vanzari de succes este capacitatea de a planifica strategic si de a lua decizii in cunostinta de cauza. Cu rapoartele HubSpot CRM pe care tocmai le-am mentionat, puteti colecta valori importante cum ar fi castigurile lunare recurente (MRR) si cresterea anuala (YOY), ceea ce face mai usoara identificarea tendintelor de vanzari si dezvoltarea previziunilor de performanta. In plus, CRM arata agentilor de vanzari si managementului vanzarilor care functii si surse sunt cele mai profitabile in directionarea vanzarilor. Aceste informatii ajuta managementul vanzarilor sa creeze previziuni de vanzare pentru trimestrele viitoare.

9. Schimbarea proceselor de vanzare in timp

HubSpot CRM ofera unei organizatii de vanzari un singur sistem in care pot urmari in orice moment toate clientii potentiali, clientii potentiali si clientii existenti. CRM poate fi, de asemenea, utilizat pentru a verifica functiile auxiliare ale procesului de vanzare, cum ar fi e-mailuri, apeluri si intalniri ocupate.

10. Facilitarea comunicarii in echipa

HubSpot CRM asigura ca, comunicarea in cadrul echipei, este facilitata si eficientizata in intreaga organizatie de vanzari. Mentinerea unei anumite imagini de marca intr-o organizatie este esentiala atunci cand interactionati cu clientii. De asemenea, este important sa impartasim informatii, sa ne luptam reciproc si sa lucram impreuna pentru a atinge obiectivele de vanzare. Cu CRM, echipa ta poate atribui anumiti agenti de vanzari si membri ai conducerii la contracte specifice in care pot urmari dezvoltarea vanzarilor clientilor. Managerii de vanzari si agentii de vanzari pot utiliza, de asemenea, sistemul pentru a redefini anumite oportunitati prin simpla apasare a unui buton. Furnizorii nu trebuie sa paraseasca sistemul pentru a scrie si trimite e-mailuri. Toate comunicarile pot fi gestionate cu usurinta prin HubSpot CRM.

11. Mentinerea aceluiasi sistem pe masura ce compania creste

Pe masura ce afacerea ta creste, HubSpot CRM creste odata cu tine. Aceasta este finetea acestui tip de software. Fie ca este vorba de urmarirea clientilor potentiali, stocarea informatiilor de contact, interactiunea si comunicarea cu clientii potentiali, CRM va creste alaturi de afacerea ta.

12. Simplificarea sarcinilor de gestionare

Toate sarcinile de gestionare – cum ar fi introducerea manuala a datelor, cautarea de fire de e-mail, salvarea conversatiilor si a contactelor – sunt simplificate odata cu introducerea HubSpot CRM. De fapt, CRM automatizeaza multe dintre aceste sarcini, astfel incat furnizorii sa poata petrece timp si resurse pentru sarcini mai productive. Timpul este bani si este foarte important sa petreceti timpul cat mai eficient si productiv posibil. Desi sarcinile administrative pot sa nu afecteze in mod direct rezultatele, acestea afecteaza orarele membrilor organizatiei de vanzari si cat timp petrec pentru indeplinirea acelor sarcini, comparativ cu timpul petrecut cu clientii potentiali si clientii.