Cum sta Romania la capitolul digitalizare?

Conform DESI (Indicelui economiei si societatii digitale), Romania se situeaza acum, in 2020, pe locul 3. Locul 3 de la coada. Adica pozitia 26 din cele 28 de state membre ale UE. Tot Eurostat estimeaza ca 1 din 5 romani nu a utilizat niciodata internetul si ca mai putin de o treime au competente digitale cel putin elementare. Este ironic faptul ca vorbim despre aceeasi tara care scoate absolventi IT pe banda rulanta. Stam mult mai bine la acest capitol: 5,6% dintre absolventi au studiat TIC, considerabil peste media UE de doar 3,6%. 

 

Principalele beneficii ale transformarii digitale:

 

1. Accesul la o noua piata 

Piata online este mai ofertanta ca niciodata. Indiferent ca vinzi online sau nu, este important sa poti fi gasit si in online- este important sa ai un website, pentru a le oferi persoanelor interesate detalii legate de afacerea ta. Si pe social media ar trebui sa poti fi gasit. Canalul depinde mult de industria in care activezi, insa poti deschide macar o pagina de Facebook, pentru inceput. In urma cu 10 ani era in voga imnul Facebook, intitulat “Daca n-ai Facebook nu existi”. Bineinteles ca este o exagerare menita sa amuze, insa afacerile chiar primesc mai multa expunere odata ce adera la canalele media. De ce sa ignori aceasta piata vasta?

2. Servicii pentru clienti mai bune si mai rapide

Nevoile clientilor ar trebui sa fie pe primul loc pentru companie. Cand interactioneaza cu un brand, clientul se asteapta sa i se raspunda prompt si sa i se rezolve imediat problema. Este foarte greu sa tii pasul cu toate cererile clientilor, iar daca nu ai un sistem care sa le gestioneze pe toate, risti sa sa generezi nemultumiri. Ai putea spune ca un client in minus nu e asa o tragedie. Problema este ca un client dezamagit tinde sa fie mai vocal decat unul multumit. Conform unui studiu White House Office of Consumer Affairs, in medie, un client nemultumit va ipartasi experienta neplacuta cu 10-15 oameni. Oameni care ti-ar fi putut deveni clienti. In contrast, daca este multumit, le va spune altor 3 oameni. 

3. Profitabilitate mai mare

Odata implementata cu succes, transformarea digitala are impact direct asupra profitabilitatii companiei. Dupa ce se obisnuieste toata lumea cu sistemele tehnologice implementate, procesele se vor desfasura intr-un ritm accelerat. Asta va permite sa va asumati mai multe proiecte, mai multi clienti, practic, un rulaj mai mare. Un alt factor are legatura cu punctul de mai sus, cu clientii mai multumiti de serviciile oferite. Daca serviciile pentru clienti sunt rapide si de calitate, acestia vor continua sa achizitioneze produsele, vor deveni clienti fideli ai brandului si eventual le vor recomanda si apropiatilor serviciile tale. Fidelizarea clientilor este ca o investitie importanta pe termen lung. Ce ar mai fi comertul online fara acei clienti care chiar apreciaza ceea ce oferi?

4. Imbunatatirea comunicarii in echipa. Deoarece companiile continua sa adopte noi tehnologii, angajatii isi actualizeaza constant abilitatile pentru a satisface nevoile companiei. Cu un set de abilitati sporite, angajatii devin mai agili si se comunica mai eficient intre toate departamentele companiei. Asta se intampla pentru ca avand sisteme in care informatiile necesare se afla la dispozitia tuturor, nu mai e nevoie de ping-pong de intrebari si raspunsuri. Mai ales ca raspunsurile nu vin instantaneu de cele mai multe ori. Eliminand nevoia acestor discutii stresante, echipa are mai mult timp pentru conversatiile care chiar conteaza- cele care incheaga echipa si genereaza idei. Cultura digitala dezvolta creativitatea angajatilor, astfel ca te ajuta sa ai un brand inovator. 

5. Colectarea automata si analizarea datelor. Un alt beneficiu de afaceri al transformarii digitale este colectarea de date online. Cu instrumentele de analiza a datelor disponibile, devine mai usor sa monitorizezi, sa colectati si sa analizati datele clientilor pentru a lua decizii in cunostinta de cauza. Procesul de colectare si analiza a datelor a deschis noi oportunitati pentru intreprinderile digitale. Practic, contribuie la imbunatatirea strategiilor de afaceri prin studierea comportamentului online al consumatorilor. Este important sa analizezi date, deoarece nu poti imbunatati decat ceea ce masori. Iar primul pas catre analizare si imbunatatie este colectarea datelor. Nu stii ce date sa masori? Afla care sunt metricele esentiale de urmarit in ecommerce!