Știai că din cele 8 ore pe zi de la birou, doar 4-5 ore reprezintă munca efectivă? Restul orelor sunt un cumul de întreruperi, telefoane, emailuri, sms-uri și timpii dintre task-uri, în care încerci să-ți regăsești focusul.
Cum ar fi să introduci office hours pentru a reuși să te bucuri de muncă neîntreruptă?
Urmărește video-ul de mai jos și află propunerea noastră pentru introducerea orelor de lucru cu publicul:
Cum să îți faci cu succes ce ți-ai propus la birou, fiind proactiv, nu reactiv la probleme?
Întreruperile ne strică randamentul și satisfacția la locul de munca, iar prea multe ședințe ne duc într-o relație de tip love-hate cu jobul.
“Merg la scârbici.”
Suntem atât de obișnuiți să fim întrerupți, că a ajuns să ni se pară normal, și mai mult, ne întrerupem și singuri prin tot soiul de notificări de pe telefon, emailuri, whatsapp-uri și tot așa.
De altfel, ca și cu toate lucrurile importante din viață, a învăța cum să muncim, nu este ceva ce mulți dintre noi am învățat la scoală.
De obicei mimăm mediul înconjurător, iar în IMM-uri viața este… dinamica și palpitantă și acest lucru se traduce în obiceiuri care ne trag în urmă.
Deși există multe tactici pe care le puteți folosi, experții sunt de acord ca anumite sarcini necesită, cu preponderență, o anumită emisferă cerebrală, altele pe cealaltă.
Și atunci noi de ce încercam să le amestecăm și să considerăm că nouă nu ni se aplica știința din spate?
Cu toate că putem prăji un ou și respira în același timp, cam acesta este singurul multitasking pe care îl putem face.
Când vine vorba de munca la birou, care necesită o atenție crescută din punct de vedere cognitiv, acolo nu mai putem vorbi de multitasking, ci de switch-tasking.
Practic, trecem cu rapiditate de la un subiect la altul, crezând că suntem mai productivi așa sau crezând că nu există o altă alternativă.
Dacă ai ajuns până aici, ceea ce o să-ți zic, o să ți se pară evident, simplu și probabil greu de atins.
Pentru orice reușită și orice muncă de calitate, vorbim de focus sau de “single tasking”.
Iar ca să faceți acest lucru ușor, în primul rând trebuie să luați un angajament față de propria persoană.
Apoi puteți folosi trucuri precum “office hours” – adică să vă protejați timpul de întreruperi și să aveți ore desemnate în zi, când să puteți face anumite categorii de activități.
Cu toții suntem diferiți și dăm randament optim în diferite perioade ale zilei.
Ajungând treptat sa putem lucra atunci și la lucrurile relevante și importante, adică în mod proactiv, putem avea rezultate satisfăcătoare și să molipsim și colegii cu aceste obiceiuri pozitive.
Tu de ce situații te lovești când ești reactiv la ce se întâmplă la birou?
Dacă dorești să afli mai multe despre relația cu clientul, avem un curs dedicat acestui subiect – Client service pe verticală