Dupa ce ati decis ca aveti nevoie de un sistem CRM sau ca trebuie sa schimbati CRM-ul existent, este important sa stabiliti cateva criterii de evaluare. Exista sute de optiuni disponibile. Un inceput nedocumentat poate fi devastator pentru afacerea ta.

Unul dintre cele mai mari obstacole in calea schimbarii unui sistem CRM cu orice echipa de vanzari este gradul adoptarii de catre echipa. Daca echipa ta refuza sa utilizeze sistemul CRM, totul este inutil.

Iata 8 intrebari pentru a va ajuta sa evaluati furnizorii de CRM:

  1. De ce achizitionam un sistem CRM?
  2. Ce probleme de business speram sa rezolvam?
  3. Ce procese specifice de afaceri implementam cu CRM?
  4. Cati utilizatori vom avea?
  5. Cate contacte vrem sa adaugam la CRM?
  6. Unde sunt stocate datele de contact acum si cum vom putea sa le adaugam la CRM?
  7. De ce alte sisteme vom avea nevoie pentru a integra cu sistemul CRM?
  8. Ce buget trebuie sa investim?

Sunt intrebari importante la care trebuie gasite raspunsurile inainte de a decide de orice lucru. 

Poate esti curios totusi si cat costa un CRM?

Exista multi factori care influenteaza preturile unui CRM.

Costul unui sistem variaza de la 0 la mii de dolari pe luna. Principalii factori de care ar trebui sa fiti constienti sunt: 

  1. Exista un cost per utlizator?
  2. Exista un cost suplimentar pentru diferite niveluri de asistenta?
  3. Care este costul integrarii cu alte sisteme?
  4. taxa lunara va include o persoana dedicata asistentei?
  5. Exista o taxa de implementare si instalare?
  6. Cum sunt separate diferitele caracteristici prin niveluri de pret?
  7. Cum creste taxa lunara cu numarul de contacte din sistem?
  8. Vei fi taxat pentru training?

Caracteristicile cheie ale software-ului CRM includ:

  1. Managementul contactelor
  2. Urmarirea oportunitatilor
  3. Istoricul comenzilor clientilor
  4. Facturare

Cum te ajuta un sistem CRM 

Sa presupunem ca aveti un client recurent. De-a lungul timpului, este posibil ca afacerea de, sa zicem de productie sa fi dezvoltat un produs nou. Sistemul CRM va permite sa luati clientii existenti si sa ii transformati din nou in clienti carora le puteti vinde si alte produse sau servicii. Acesti clienti actuali au suficient spatiu pentru „alte servicii sau produse” pe care le pot achizitiona tot de la compania ta. 

Un CRM inteligent va putea citi comenzile din trecut cu un client si va va ajuta sa identificati care sunt potrivirile potentiale pentru oportunitati de vanzare suplimentare. Tot ce trebuie sa faceti este sa asigurati o conexiune intre CRM si procesul de urmarire a comenzilor si orice lista de produse /inventar/ servicii. 

Un aspect foarte important al CRM-ului este capacitatea sa de a analiza si a oferi detalii legate de incasari pentru urmatoarele luni. Un CRM ar trebui sa poata analiza lucruri precum comenzile recurente si sa contribuie la stabilirea unui nivel de prognoza pentru nivelul de productie sau servicii oferite. Multe companii vor dori sa adauge un procent de crestere la datele istorice de vanzari pentru a creste mai mult vanzarile si incasarile.

Sper ca te-am lamurit, cat de cat, cum sta treaba cu implementarea unui CRM. Daca mai ai intrebari nu ezita sa ne contactezi.

Mai mult te poti delecta si cu un alt articol referitor la CRM, numit ce este un CRM si beneficiile implementarii intr-o companie:  https://www.brunomag.ro/articole/ce-este-un-crm/

Te invitam sa te alaturi grupului nostru de pe Facebook legat de digitalizare!

INSCRIE-TE PE GRUPUL DE FACEBOOK