Daca ai nevoie de automatizarea proceselor de business e bine sa studiezi mai multe CRM-uri înainte de a face o alegere.

CRM – Customer Relationship Management – este mai mult decât un software. Este un instrument logic care demonstrează mod de gândire axat pe importanța mentalității centrate pe client.

Prin utilizarea CRM, gestionarea călătoriei clienților prin website-ul tău devine mai ușoară: poți transforma abonații newsletterelor în oportunități reale, poți spori procesul de vânzare cu succes și poți revinde celor care au cumpărat deja de la firma ta.

In cele ce urmează, analizam doua cunoscute sisteme CRM vânzări, pentru a putea alege mai ușor ce ti se potrivește.

Mini CRM

Mini CRM este ușor de utilizat, nu trebuie să fii dezvoltator sau expert în IT pentru a-l utiliza. Interfața sa ușoară face din această platformă instrumentul perfect pentru o creștere rapidă. Mini CRM iți permite să construiești un sistem central pentru gestionarea afacerii.

Este un software bazat pe cloud, nu trebuie să instalezi nimic, ai nevoie doar un browser pentru a-l utiliza. Poți adapta sistemul la nevoile și provocările tale fără ajutorul unui specialist IT. Este ușor de utilizat și ușor de învățat. Mini CRM se integrează cu succes alături de sistemele deja utilizate. In afara de gestionarea clienților,  acest sistem oferă prezentarea rezultatelor săptămânale si lunare, monitorizarea activității colegilor, stocarea datelor.

Fiecare proces menționat funcționează și se regăsește împreună, dar, în același timp, bine delimitat în sistem. Cu Mini CRM automatizezi procesele de vânzare și ajuți membrii echipei să își sporească productivitatea. Poți gestiona clienții și sarcinile, poți vizualiza istoricul clientului, obții statistici detaliate.

Hubspot CRM

HubSpot este un software de marketing conceput pentru a ajuta specialiștii și proprietarii de afaceri să atragă vizitatori pe site-ul lor web și să îi convertească din clienți potențiali in consumatori. Acest CRM este renumit pentru că este un program gestiune clienți gratuit, care permite gestiunea centralizata a sarcinilor si optimizarea proceselor de business.

HubSpot oferă o versiune complet gratuită a software-ului său, destul de popular în rândul întreprinderilor mici. Software-ul include toate caracteristicile de bază furnizate de software-ul CRM, oferind posibilitatea sa păstrezi evidența activităților companiei, inclusiv contacte și profiluri ale utilizatorilor, alocarea și urmărirea ofertelor și gestionarea tuturor acestor date într-un tablou de bord detaliat (vizibil pentru toți membrii echipei) .

HubSpot CRM urmărește automat interacțiunile clienților, oferind informații valoroase despre comportamentul clienților și facilitând distribuirea informațiilor. Cu extensiile Gmail și Outlook, poți vedea cum interacționează utilizatorii cu e-mailurile trimise, în timp real.

 

Comparație HubSpot CRM  versus Mini CRM:

Există câteva aspecte pe care ar trebui să le ai in vedere atunci când alegi un software CRM pentru prima data:

  • Buget redus: Daca reprezinți o firma mica sau un start-up, atunci cu siguranța cauți cea mai eficienta opțiune cu privire la costuri. In acest sens, HubSpot te avantajează prin acces gratuit. Dacă decizi să plătești pentru funcții și servicii suplimentare cu HubSpot, prima opțiune este să te abonezi la Sales Hub.
  • Ușor de învățat: curba de învățare este, de asemenea, un factor important pentru IMM-uri. Majoritatea companiilor mai mici nu au timp să stăpânească un software complex, de calitate pentru întreprinderi. Nu este necesar niciun expert IT sau CRM pentru a utiliza instrumentele oferite de Mini CRM, deci este mai avantajos din acest punct de vedere
  • Personalizabil: Unele instrumente disecă fiecare interacțiune minoră, care nu numai că poate produce o cantitate covârșitoare de date, dar, de asemenea, te poate tine departe de obiectivul stabilit. Încearcă un instrument care are o gamă largă de aplicații, dar nu exagera. HubSpot CRM este ideal ca nivel de customizare.
  • Se integrează bine cu alte instrumente: este întotdeauna bine să ai un software care să poată prelua informații și să integreze date diferite in rezultate finale.
  • Asistență pentru clienți: acesta este un alt lucru important. Deoarece majoritatea IMM-urilor au echipe destul de mici, este util să folosești un instrument care să ofere suficient suport tehnic si asistenta permanenta 24/7, așa cum oferă HubSpot.

 HubSpot este similar cu Mini CRM?

Nu chiar – ambele sunt CRM-uri, dar funcționalitatea fiecăruia este decisiv diferită. Mini CRM oferă automatizări ale proceselor de vânzare, susține integrarea unor aplicații cum sunt Gmail, Facebook, Outlook sau Google Apps.  Hubspot, pe de altă parte, se adresează companiilor mai mici, oferind o platformă mai ușor de utilizat, intuitivă chiar și pentru începători. În plus, HubSpot CRM oferă un plan gratuit de utilizare, ceea ce Mini CRM nu oferă.

HubSpot este mai bun decât Mini CRM?

Acest lucru depinde cu adevărat de ceea ce cauți. Mini CRM este un software recomandat pentru IMM-uri, dar nu este perfect pentru fiecare afacere. Dacă e vorba de o companie mai mică care caută o platformă ușor de utilizat, cu o curbă de învățare ușoară, Hubspot va fi opțiunea mai bună.

In concluzie, pentru fiecare companie exista un CRM vânzări potrivit, iar atunci când ai nevoie să alegi cel mai potrivit CRM Romania, e bine să te adresezi specialiștilor de la Brunomag, care oferă servicii de implementare si configurare  CRM.

-Articol scris de Gabriela Rubtov