De cate ori ti s-a intamplat sa ii promiti cuiva ca ii vei trimite un document pe mail, dar ai uitat sa il trimiti in timp util? Dar sa ramana in stand by o conversatie cu un potential client doarece responsabilul a plecat in concediu?

Daca nu ti s-a intamplat niciodata, felicitari! Probabil ca volumul de clienti nu este unul atat de mare incat sa intervina erori (sau ai o memorie de elefant). Daca ti s-a intamplat o singura data sau de cateva ori, sa stii ca 1 e mai mare decat 0. Iar daca ti s-a intamplat de numeroase ori, atunci e mai mult decat evident: ai nevoie de un CRM (Customer relationship management).

Pentru majoritatea businessurilor relatia cu clientii este vitala. CRM-ul te ajuta nu numai sa tii evidenta acestor relatii cruciale, ci si sa le imbunatatesti! Cu cat stii mai multe despre clientii tai, cu atat vei putea oferi clientilor o experienta mai placuta. Oricat de atent ai fi la detalii, memoria umana este limitata. Un CRM, in schimb, poate colecta o infinitate de informatii despre preferintele clientilor tai.

Desi exista numeroase beneficii, CRM-ul te ajuta cu 2 aspecte de baza:

  • Centralizarea si validarea potentialilor clienti (poti prioritiza interactiunea cu anumite segmente de clienti, prin a stabili timpi de raspuns personalizati).
  • Retentia clientilor deja existenti (3 din 4 persoane sunt dispuse sa plateasca mai mult daca li se ofera o experienta placuta si personalizata).

Din ce am observat noi in interactiunea cu clientii, probabil ca ai deja un pseudo-CRM. Poate ca folosesti email-ul, spreadsheet-uri si agende. Teleporteaza-ti organizatia din secolul trecut direct in viitor: intr-o organizatie centrata pe informatie.

  1.     Centralizează automat clientii (potentiali sau deja existenti) si toate comunicarile cu acestia de pe diverse canale (site, email, pagina de facebook, chiar si de pe carti de vizita- le scanezi si voila, apar in CRM). Ce e si mai important e ca nimeni nu mai ramane pe dinafara! Ca om, se poate intampla sa omiti pe cineva, mai ales daca ai multe pe cap. Cand automatizezi colectarea contactelor, elimini acest risc.
  2.     Le usurezi munca angajatilor tai, automatizand multe sarcini repetitive (iti poti seta templateuri si poti automatize anumite secvente de comunicare). Tot CRM-ul poate veni in intampinarea angajatilor tai cu remindere, incat sa nu existe riscul de a uita. Astfel, lucrul cu clientii devine mai predictibil si placut, iar angajatii tai se pot concentra pe sarcini mai provocatoare.
  3.     Transparenta in comunicare. Informatiile centralizate ajuta coechipierii sa vada toate mesajele, evenimentele din calendar, task-urile sau discutiile telefonice aferente unui contact, intr-un singur loc. De acum nu o sa te mai deranjeze nimeni din concediu, sa te intrebe ce ai discutat cu clientul X-ulescu.
  4.     Genereaza automat rapoarte si analitice, ca urmare fireasca a colectarii de informatii. Pe  baza datelor colectate putem lua decizii de business in cunostinta de cauza.

Chiar daca setarea unui CRM este relativ costisitoare, in timp se reduce mult risipa de timp, bani si energie, asigurandu-ti o fundatie consistenta pentru crestere. Esti pregatit sa iti imbunatatesti relatia cu clientii? Esti pregatit sa atragi noi client? Atunci esti pregatit sa implementezi un CRM in compania ta. Noi te putem ajuta, contacteaza-ne.