Te-ai intrebat vreodata ce fac vizitatorii care acceseaza website-ul tau? Pentru ca e ilegal sa iti spionezi clientii, iti propunem o solutie simpla, ieftina si eficienta. Foloseste heatmaps!

Ce este?

Un heatmap este o reprezentare vizuala a comportamentului consumatorilor pe un site. Mai exact, putem sa aflam unde isi concentreaza utilizatorii atentia cu ajuntorul unei “harti” colorate, de tip rece-cald. Zonele colorate cu rosu/portocaliu sunt cele in care s-a zabovit cel mai mult, iar cele reci sunt zonele care nu au captat la fel de mult atentia.

Ce tip de date sunt colectate? Exista 3 actiuni care sunt monitorizate: click, hover si scroll

1.Click. Este important ca utilizatorii sa dea click acolo unde  ai tu nevoie sa dea. De exemplu, pe un buton cu un call-to-action. Poti observa si daca utilizatorii incearca sa dea click pe anumite elemente care nu sunt “clickable”.

 

2.Hover/ Move map se refera la zonele in care se “plimba” cursorul. Te ajuta sa vezi daca persoanele care iti acceseaza siteul sau iti parcurg oferta chiar zabovesc asupra continutului. Cand vei vrea sa adaugi un buton sau o informatie importanta, vei sti ca vei avea cea mai buna conversie daca plasezi elementul in zona rosie. 

 

3.Scroll. E usor sa ne lasam “dusi” de val si sa turnam prea multa informatie in prezentarea companiei. In cazul in care afisam materiale prea lungi, un scroll map ne va arata unde “i-am pierdut”. Observand care este limita dincolo de care utilizatorii renunta sa mai citeasca, vom sti care este limita maxima in care ar ar trebui sa ne incadram. 

La ce te ajuta? 

  • In primul rand, un heatmap te ajuta sa iti intelegi mai bine clientii. Astfel, vei fi capabil sa iti imbunatatesti materialele incat sa le oferi o experienta cat mai placuta! Poti inclusiv sa faci o segmentare mai buna a publicurilor, intrucat aceste date se pot clasifica si filtra. Vei constata cum interactioneaza fiecare segment cu un anume tip de continut. 
  • Te ajuta sa intuiesti mai usor nivelul de interes al potentialului client.  Daca da scroll putin cate putin, inseamna ca iti citeste oferta cuvant cu cuvant. Daca trece imediat peste continut si inchide la scurt timp fereastra, probabil ca nu este interesat de o colaborare.
  • Nu e nevoie sa fii un expert in analiza de date pentru a intelege un heatmap. Este totul vizual si intuitiv. Zonele rosii sunt cele in care prospectul si-a concentrat cel mai mult atentia, pe cand cele albastre reprezinta un trafic mai redus.

 

Conformitatea cu normele GDPR. 

Un instrument de heatmap cum este Hotjar asigura anonimizarea vizitelor pe site, iar datele analitice care sunt colectate se sterg automat dupa 365 de zile. Asta inseamna ca vei putea vedea cati oameni au vizitat o pagina si cum s-au orientat in site-ul tau, insa nu vei sti exact cine sunt acei oameni (cum se numesc, ce adrese de e-mail au etc). De asemenea, vei analiza doar informatiile “proaspete”, nu si pe cele de acum un an. 

 

Nu ai avea de unde sa afli aceste informatii despre comportamentul vizitatorilor site-ului fara un heatmap. Nici macar consumatorii insisi nu sunt pe deplin constienti de comportamentul lor cand interactioneaza cu un website. Ti-am starnit curiozitatea? Contacteaza-ne, te putem ajuta sa descoperi ce se intampla in realitate pe website-ul tau.