brunomag.ro studiu de caz e commerce si smartbill

 

ProblemeSolutieBeneficii
– Dificultatea de a gestiona stocurile magazinului online

– Dificultatea de a factura comenzile deja plasate in mod automat

– Necesitatea de a comunica cu clientul si a-i transmite facturile emise in format electronic

Realizarea unui modul software pentru platformele de magazine online care sa comunice direct cu SmartBill Cloud– Posibilitatea de a emite documente (facturi sau proforme) care sa corespunda cu comenzile plasate

– Posibilitatea de a sincroniza stocurile magazinului online cu gestiunea din SmartBill Cloud

– Emiterea automata de facturi pe baza unui anumit status al comenzii (ex: la plata cu cardul)

– Trimiterea automata pe email a facturii catre client si catre alte adrese CC/BCC

– Posibilitatea de a emite in masa documente

– Ghid de utilizare pas cu pas

 

Despre SMARTBILL.RO

SmartBill

SmartBill este cel mai bun prieten al antreprenorului roman. Rezolva o buna parte din durerile firmelor din Romania (facturare, stocuri, raportare).

De cand este disponibil si în varianta Cloud, este accesibil de pe orice dispozitiv conectat la Internet (pc, mac, telefon, tableta), de catre oricati utilizatori simultan, oferind clientilor mobilitate si accesibilitate maxima, precum si siguranta sporita a datelor.

Context 

SmartBill este o solutie integrata care acopera atat facturarea online, cat si gestiunea de stocuri si mai nou, o solutie Cloud de contabilitate.

Pentru a veni in intampinarea clientilor lor, au avut nevoie de conectori actualizati pentru alte platforme web de ecommerce:

  • WooCommerce

  • PrestaShop

  • OpenCart

  • Magento 2

 
Solutia implementata

Ca sa putem sa ne conectam la serverele SmartBill Cloud, am studiat documentatia tehnica a API-ului (Application Programming Interface), disponibila aici.

Magento 2

Initial ne-am concentrat pe Magento 2, care este de departe cel mai complex sistem dintre cele de mai sus.

Specificatiile initiale erau sa implementam toate functionalitatile din API, iar ulterior pe baza unui research intern, s-a decis focalizarea pe anumite functionalitati: emiterea de proforme/facturi, trimiterea de documente pe email.

La finalul implementarii, am realizat un ghid de utilizare pas cu pas, cu privire la ce se poate realiza cu acest modul software, lucru pe care l-am facut pentru toate platformele magazinelor online.

De obicei, clientii care aleg Magento 2 au nevoi mai sofisticate, atat la nivel de cerinte hardware, personal specializat, cat si ca numar de produse. In general brand-uri mari folosesc aceasta platforma, care vine in doua variante – o varianta gratuita si una Enterprise cu multe alte functionalitati.

In Romania exista putine firme care implementeaza aceasta platforma (comparativ cu celelalte) si putina cerere din partea potentialilor clienti (date fiind si costurile semnificativ mai mari fata de celelalte).

WooCommerce

WooCommerce este un modul software pentru platforma WordPress.

Aceasta platforma nu are o reputatie fantastica intre programatorii din Romania, dat fiind istoricul pe care-l are si inclinatia pe care programatorii o au spre a realiza solutii de la zero, care nu se bazeaza pe vreuna dintre platformele de mai sus.

In acelasi timp, e o chestiune de perspectiva – la nivel international are mult succes si se estimeaza ca cel putin 1 din 4 site-uri ruleaza WordPress.

De aceea, este practic si singura platforma de care probabil ai auzit oricum.

In jurul WordPress s-a creat o intreaga industrie, mult mai mare decat in jurul celorlalte, desi este acelasi model → ai fie module software care extind functionalitatile platformei, fie elemente de design de la care poti sa pornesti ca sa iti realizezi site-ul, care pot sa fie gratuite sau contra cost.

Sugestia noastra este sa te orientezi catre modulele platite, care sunt accesibile la nivel de cost, deoarece asa finantezi o firma care sa se ocupe de actualizarile software, fara de care poti avea pierderi majore (site-ul poate sa iti fie atacat, datele pot fi sterse sau modificate si stii ca acum amenzile GDPR sunt foarte mari).

Dar acest lucru este valabil pentru oricare platforma, iar daca lucrezi cu o firma care face lucrurile de la zero, practic in costul mentenantei ai nevoie sa te asiguri ca site-ul este la zi dpdv al securitatii, al versiunilor software etc.

Ecosistemul WordPress si secundar cel WooCommerce este si cel mai mare dintre cele 4 si acest lucru inseamna ca probabil vei gasi solutii la majoritatea problemelor ecommerce cu care te vei confrunta vreodata, printr-un plugin.

In acest fel, proprietarii de magazine online sunt incurajati sa devina mai tehnici, deoarece bariera de intrare nu este la fel de mare precum ar fi la Magento.

In urma discutiilor cu SmartBill.ro – am constatat ca majoritatea clientilor acestora folosesc WooCommerce, de aceea vei observa ca cele mai multe functionalitati au fost prioritizate sa apara in aceasta platforma.

Aici ai urmatoarele functionalitati:

  • emitere automata de facturi (inclusiv cand se face plata cu cardul prin mobilpay.ro)

  • sincronizare automata de stocuri

  • trimitere automata de emailuri cu facturile

  • emiterea in masa a documentelor si reemiterea acestora

  • emitere/reemitere document per comanda si trimitere email per comanda

De obicei se depune un mai mare efort din partea creatorilor WordPress asa incat versiunile viitoare sa fie compatibile cu versiunile precedente.

Cu toate acestea, este important sa lucrati macar partial cu un specialist, ca sa va asigurati ca totul este OK, ca in timp, WordPress se “infunda”, deoarece raman multe module software amestecate care uneori ajung sa nu mai fie compatibile intre ele.

 

PrestaShop si OpenCart

Acestea sunt alternative la WooCommerce si au ca avantaj faptul ca de la inceput au fost concepute sa fie magazine online.

Sunt similare si ca interfata si ca functionalitati.

Pentru aceste platforme, avem functionalitatile de baza de emitere documente pe baza setarilor generale (TVA, serii facturi, descarcare gestiune, scadenta, data emiterii etc).

In Romania exista mai multe companii care sunt specializate in aceste platforme decat in WordPress, pe baza acelei “partiniri” despre care am mentionat la WordPress.

 

“Daca ati facut conectori pentru 4 platforme, care e cea mai buna?”

Putem sa raspundem la aceasta intrebare cu o alta intrebare: care este cea mai buna masina?

O sa vezi si pe ecompedia.ro aceste intrebari adresate acolo sau pe alte forumuri de zeci de ori.

De fapt intrebarea este “pe ce dau banii?” si raspunsul este pe “relatia de incredere cu alt furnizor tehnic”.

Avand in vedere faptul ca vei lucra cu un furnizor ca sa implementeze platforma, fie ca este una dintre cele 4 mai cunoscute de mai sus sau complet de la zero, este vorba despre relatia pe care o aveti.

In IT, nu prea schimbi furnizorii – daca te intelegi bine cu furnizorii, nu ai motive sa schimbi si colaborarea se intinde pe ani.

Ca sa fie relatia un succes, este nevoie sa inveti si tu putina “tehnicaleza”, suficient cat sa poti purta o discutie.

Nu ajuta pe nimeni sa pasezi intreaga responsabilitate la firma de IT, apoi sa te trezesti cu o factura mare sau cu un serviciu livrat lent (ca lucrurile calitative dureaza) si apoi sa te enervezi ca de ce s-a ajuns in situatia respectiva.

In general firmele de IT lucreaza preponderent cu clientii din afara, unde clientii stiu un pic de “tehnicaleza” – si unde se agreeaza de la inceput multe dintre lucrurile care in Romania poate ca lipsesc: rolul firmelor de IT este preponderent sa vina cu o solutie tehnica, nu sa faca training si consultanta de business pe procese tehnologice care sa sustina afacerea.

 

Ieftin – Rapid – Bun

Cand vei alege o masina, poti alege doar doua dintre cele 3: ieftin / rapid / bun. La fel se aplica si cu solutii IT si cu alte solutii.

Ceva ieftin si rapid, tinde sa nu fie bun.

Ceva ieftin si bun, tinde sa nu fie rapid (exemplu: voluntariat/te ajuta un prieten)

Ceva rapid si bun, tinde sa nu fie ieftin (ca este urgent).

Sunt lucruri pe care le stii si pe care este bine sa ni le reamintim.

“Eu vreau sa faca altceva decat face acum acel modul”

Foarte bine! Poti sa soliciti acest lucru direct catre SmartBill si in momentul in care se ajunge la suficient de mult oameni doritori, probabil ca se va prioritiza.

Daca ai nevoie mai repede, noi putem contribui cu analiza si cu consultanta – e suficient sa completezi aici acest formular si putem incepe relatia contractuala.

“Eu vreau sa faca lucruri in plus acest modul, dar nu vreau sa platesc pentru ele”

Aici cred ca e o problema de ajustare de perspectiva.

Toate organizatiile care ofera servicii tehnologice online – spre exemplu Google ofera pentru companii GSuite – unde ai email, Drive, Calendar si altele. Daca vrei sa ajungi sa discuti cu un om, atunci inseamna ca ai nevoie de suport premium, care este disponibil incepand de la pachetul de business in sus.

Solutiile generalizate vin sa rezolve probleme comune pe care toata lumea le are.

In acest fel se poate finanta dezvoltarea acelei solutii, iar cazurile particulare sunt discutate separat.

Daca focusul este pe a fi cat mai ieftin, atunci dezvoltarea software personalizata nu este raspunsul, deoarece aceasta este (foarte) costisitoare, chiar daca dureaza doar cateva ore.

Cum ziceam mai sus, un IT-ist poate sa lucreze pe 50 euro/ora (uneori mai mult, alteori mai putin) pentru a face lucruri mai provocatoare pentru piata din afara.

Daca te intereseaza o discutie in acest sens, te invitam sa rezervi o intalnire gratuita de 30 min. cu noi folosind aplicatia de mai jos de la HubSpot.

In pasul urmator o sa primesti un email de confirmare pe email cu toate detaliile.

Ne vedem pe Google Meet.

Pe parcursul acestei intalniri o sa avem o serie de intrebari legate de nevoile tale.

De altfel, iti vom comunica si care sunt urmatorii pasi din partea noastra.

Asteptam sa ne vedem curand!