In acest an am lucrat intens pentru a sustine IMM-urile sa se digitalizeze, insa am avut si proiecte pentru comunitate, iar in acest articol vi le prezentam pe scurt.

Apropo, v-ar putea interesa faptul ca Termene.ro ofera o luna complet gratuita la serviciilor lor.

Pe Termene.ro ii gasiti in luna Februarie mai jos! :smiley:

Despre importanta comunitatilor de business

De-a lungul acestui an, am participat direct si indirect in cateva comunitati:

  • ANIS – asociatia patronatelor firmelor producatoare de hardware si de software din Romania

  • Bizz.club – unde am participat la un summit in “Iashington”

  • Cursuri organizate de Marius Ghenea – antreprenor in serie si investitor cunoscut din Romania

  • ScaleUp1000 – cursuri organizate de Cristian Onetiu

  • TBF.ro – o comunitate in jurul lui Razvan Cazanescu – despre obiective si rezultate cheie

De altfel, in trecut am organizat si noi ~35 de evenimente despre antreprenoriat in Bucuresti, in era pre-covid si asa am inteles despre importanta reala a acestor comunitati.

Anul acesta am inceput lucrul la o comunitate proprie pe Facebook – unde va invitam sa va inscrieti – Digitalizarea afacerilor din Romania.

Ianuarie

Am inceput anul lansand un ebook pentru digitalizare IMM-uri, unde am punctat cateva dintre solutiile pe care le au acestia la dispozitie cand vine vorba de munca in echipa si de relatiile cu clientii.

Acolo am demistificat partial ideea cum ca exista un soft miraculos care raspunde tuturor nevoilor si ca, cel mai probabil, veti folosi cateva sisteme – important este ca acestea sa comunice intre ele.

Tot in ianuarie am avut si o prezentare la Politehnica Bucuresti cu privire la ce inseamna digitalizarea proceselor de lucru pentru o organizatie si de fapt tot printr-un curs la Politehnica aveam sa terminam anul.

Februarie

In februarie am finalizat implementarea unui conector WooCommerce catre Termene.ro care practic in momentul finalizarii comenzii, completeaza automat datele firmei pe baza codului fiscal.

Ulterior am avut un webinar live cu Smarters.ro unde am discutat despre digitalizarea proceselor de lucru in zona de e-commerce.

Atunci am descoperit un instrument nou de lucru, ce permite sa planifici postarile pe social media – Publer.io

Martie

Am inceput un parteneriat cu SMSLink.ro si am inceput sa gasim modalitati noi de a incorpora aceste servicii de SMS in partea de digitalizare. Ne-am dat seama ca firmele de contabilitate sunt destul de incantate de aceasta posibilitate.

De acolo, am inceput o luuunga calatorie de a ne specializa in digitalizarea proceselor de lucru pentru firmele de contabilitate – dar despre acest lucru in alt episod.

Aprilie

Am devenit parteneri Integromat, ceea ce ne-a permis sa cream aplicatii web care sa automatizeze fluxurile de lucru mult mai rapid si mai usor.

Practic ceea ce faceam inainte in saptamani, acum puteam face in ore; cheia este sa folositi un sistem cloud de tipul Google, Microsoft, Zoom, Dropbox, Asana, Trello, Jira etc. In acest fel, costurile de dezvoltare ulterioara sunt nesemnificative.

In aceasta luna am postat mai multe studii de caz pe site si ulterior am descoperit contabilii!

Mai

Prin mai am vazut ca transformarea digitala este de fapt o transformare pur umana si aceasta a devenit de fapt “mantra” sau “lait-motivul” anului.

Asa ca pe langa implementarea efectiva, noi am mers mai departe oferind si servicii de consultanta asupra proceselor de lucru, training & transfer de know-how, documentarea de procese si apoi digitalizarea si automatizarea proceselor.

De ce? Pentru ca trainerii nu stiu aplicatiile tehnice, consultantii nu fac implementari, iar ITistii nu inteleg partea de business. Pentru IMM-uri avea tot sensul sa reunim cele 3 abordari separate.

Separat in propriul “garaj” ne-am automatizat cateva fluxuri de lucru care ne-au oferit mai multa energie si mai putin zgomot (nu totul se masoara in eficienta de timp) – un exemplu fiind preluarea automata a documentelor noastre pe care sa le trimitem catre contabilitate.

Iunie

Am inceput un parteneriat cu HelloClerk.io ca sa le facem interfata in limba romana.

Ne-am dat seama ca pentru firmele care factureaza la cost orar (simplu sau in functie de anumite reguli) este nevoie sa se tina evidenta orelor facturabile de cele nefacturabile.

Noi intern folosim SmartBill.ro, iar pentru ei facem si conectorii de facturare automata pentru e-commerce (platforma WooCommerce – produsul este gratuit – vedeti linkul), dar pentru facturarea orara nu aveam cum sa ne conectam automat la aceasta platforma – atunci am gasit alternativa HelloClerk.

Iulie

Partenerii SMSLink.ro publica un conector HubSpot, ceea ce inseamna ca practic poti trimite SMS-uri direct din CRM Hubspot.

Fiind un partener de implementare HubSpot, va putem ajuta si cu automatizari suplimentare, de la lucruri mai evidente de genul “mesaj de la multi ani de Sf.Andrei” celor cu numele Andrei, la lucruri mai avansate care au legatura cu procesul vostru de vanzari.

In iulie am facut automatizari pentru a colecta date de pe diferite site-uri, asa ca daca aveti nevoie sa monitorizati preturi sau sa extrageti automat datele, in loc de manual, cred ca avem niste solutii care va pot ajuta.

Intre timp am gasit unele unde nu e nevoie de scris cod.

August

Am lucrat la digitalizarea si automatizarea proceselor de vanzari.

Ce este mai placut pentru un vanzator decat sa nu trebuiasca sa introduca date intr-un sistem, pentru ca sistemul il ajuta sa respecte procedurile?

Ideal asa este. La noi a fost o imbunatatire considerabila pentru ca vanzatorii isi faceau treaba, iar sistemul colecta datele automat (emailuri, telefoane, intalniri) si astfel oferea rapoarte in timp real.

Septembrie

In urma discutiei cu aproximativ 100 de firme de contabilitate si a implementarii unor solutii de digitalizare pentru unele dintre ele, am facut ca o radiografie asupra a ce presupune digitalizarea, pe care am facut-o disponibila sub forma unui ebook.

Stiti vreun contabil? Dati-i acest link https://www.brunomag.ro/digitalizarea-pentru-societatile-de-contabilitate/ – este gratuit.

Avantajul firmelor de contabilitate este lucrul dupa procese bine structurate, chiar daca ele sunt pe hartie, ceea ce, din nefericire nu este cazul pentru alte IMM-uri din Romania sau din lume (ca sa nu ne autoblamam).

Octombrie

Am fost in Iasi la bizz.club summit unde am observat ca outsider cum sunt oamenii din interiorul unei comunitati care pare bine inchegata.

Este important sa jucam “jocul de cursa lunga” in business, adica cel al crearii unei reputatii si a fi respectati in domeniul in care activam. Am putut constata importanta acestor elemente si cand am jucat Jocurile Olimpice Bizz in care am avut grija sa aruncam un ou de la etaj fara sa-l spargem. :smiley:

In plus, m-am reintalnit cu amici-antreprenori si clienti-antreprenori din alte grupuri in care participam.

Noiembrie

Am lansat mai multe produse digitale, multe in legatura cu automatizarile proceselor de lucru ale firmelor de contabilitate, dar si aplicatii care rezolva punctual anumite probleme ale fluxului de lucru, precum comunicarea automatizata cu clientii in functie de anumite conditii.

E foarte abstract ce am spus, dar foarte relevant cand exista un proces agreat la nivel de echipa.

In ultimele 3 luni din acest am avut si un alt curs la Politehnica, de data aceasta intins pe mai multe luni, nu doar o prezentare izolata. In acest curs am discutat despre tehnologii emergente si impactul acestora.

Ce puteam sa ne cumparam noi de Black Friday in afara de digitalizare? Asa ca am cumparat de la 0b282eca378a22efe4a893424fbf15d5AppSumo: The Store for Entrepreneurs – ceea ce va recomandam si dvs.

Decembrie

In decembrie am zis sa facem ordine si atunci am vazut cum am gafat cu automatizarile: am trimis mesajul de bun venit la Newsletter de mai multe ori! Deci cum ar spune cineva, si automatizarile mai gresesc cateodata. 😄

Nu uitati de oferta Termene.ro ! Puteti sa va faceti liste de prospectare pentru anul urmator.

Cum decembrie este incheierea unei etape, care presupune sa cugetam la ceea ce a fost si la ce va fi, cred ca beneficiul principal il avem daca o sa cugetam de fapt la momentul prezent.

Iar daca aceasta cugetare o facem zi de zi, atunci devine un obicei sanatos de meditatie/mindfulness – gasiti o propunere aici si aici pe care o poti face cadou cuiva care a avut un an mai incarcat. :innocent:

Pentru 2022

Anul urmator vom incerca sa ne directionam o parte dintre eforturi catre comunitatea FB Digitalizarea companiilor din Romania.

In plus fata de aceasta, o sa ne promovam in mod direct clientii, ca exemple de reusite cu privire la digitalizare, fie prin newslettere, fie prin webinarii sau inclusiv prin aprecierile noastre pe paginile lor de FB sau posibile recomandari.

Multumiri

Multumim ca ati fost alaturi de noi

Va multumim ca sunteti alaturi si va dorim multa sanatate si multe reusite in noul an!

Stefan & Echipa Brunomag.ro