I. Conceptul de “digitalizare”

Digitalizarea este termenul generic folosit pentru transformarea digitală a societății și a economiei. Procesul de digitalizare presupune tranziția de la o eră tradițională, la o eră a cunoașterii și a creativității, caracterizată de tehnologiile digitale.

Deși pare greu de crezut, digitalizarea este un proces care a început incă din 1990, odată cu creșterea conexiunilor la internet. Ulterior, acest proces a fost accelerat de accesul la internetul de mare viteză și la datele mobile. Și chiar dacă se află în topul țărilor cu cea mai bună conexiune la internet, România s-a clasat anul acesta pe locul 26 din 28 în Europa la capitolul digitalizare (conform DESI).

II. Digitalizarea în România anului 2020

Chiar dacă înțeleg faptul că transformarea digitală a companiei înseamnă o creștere atât a productivității, cât și a veniturilor, mulți directori de companii încă privesc cu reticență această transformare. Paradoxal, România este țara cu unii dintre cei mai mulți specialiști în domeniul IT, însă aceștia și-au îndreptat atenția către piața externă, acolo unde companiile înțeleg beneficiile transformării digitale și sunt dispuse să aloce bani pentru digitalizare.

Anul 2020 a adus provocări mediului de afaceri din România, punând la încercare gradul de adaptabilitate al tuturor la “noul normal”. Acest lucru a determinat, totodată, accelerarea procesului de transformare digitală, multe dintre companiile românești optând pentru digitalizarea afacerii mai repede decât aveau în plan.

III. Schimbarea de care avem nevoie

Majoritatea clienților caută în prezent companii care și-au revizuit practicile comerciale și au implementat interfețe ușor de folosit, oferind disponibilitate 24/7 și servicii personalizate. Satisfacerea imediată a nevoilor și oferirea instantă a soluțiilor reprezintă criterii principale după care clienții se ghidează atunci când aleg o companie în detrimentul alteia.

În timp ce companiile mai tradiționale nu pot răspunde în întregime cerințelor clientului modern, întreprinderile care profită de digitalizare au un real avantaj, oferind clienților lor servicii și experiențe digitale excepționale, în conformitate cu vremurile actuale.

Înțelegând tot mai mult beneficiile acesteia, digitalizarea în România a devenit un subiect de care tot mai multe companii sunt interesate.

IV. Contribuim la digitalizarea României pas cu pas

Pe măsură ce se confruntă cu această nouă realitate și caută noi modalități de a-și desfășura activitățile, companiile din România au nevoie de suport pentru digitalizare în 2020.

Alături de o agenție de digitalizare, transformarea digitală a companiei devine un proces ușor, cu o mulțime de beneficii atât pentru companii, cât și pentru clienții acestora. Nu doar că vor concura pe piață alături de jucători mari, ci vor optimiza costuri și vor îmbunătăți experiență clienților în interacțiunea cu afacerile respective.

Noi, la Brunomag, suntem bucuroși să oferim consultanță și să ajutăm întreprinderile în eforturile lor de a construi modele de business mai eficiente, mai inteligente și mai ușor accesibile pentru clienți.

Punând în practică viziunea noastră out of the box, ajutăm companiile în procesul de transformare digitală prin suita de servicii precum:

  • Implementare și configurare CRM & HubSpot;
  • Servicii de task-management;
  • Configurare și implementare JIRA;
  • Servicii de integrare CRM cu website, formulare de pe site, implementare chatbot pe site, integrare și configurare site cu mailchimp;
  • Automatizare de programări;
  • Automatizari de fluxuri pentru website;
  • Magazin online, magazin e-commerce;
  • Automatizarea proceselor de business;
  • Consultanță în automatizarea proceselor de business, suport, training și mentenanță în folosirea instrumentelor și soft-urilor de digitalizare.

Transformarea digitală obligă companiile să-și schimbe modelele de afaceri și să se adapteze la noua realitate a pieței. Interesant este faptul că nu companiile sunt cele care au generat această schimbare, ci clientul.

Astăzi, clienții se așteaptă la conținut relevant în legătură cu ceea ce fac oricând, oriunde, în formatul și pe dispozitivul pe care îl aleg. De aceea companiile care înțeleg beneficiile digitalizării, nu doar că vor avea un real avantaj în fața competiției, dar vor crește productivitatea și veniturile, având posibilitatea să transforme clienții în ambasadori de brand prin îmbunătățirea experienței acestora cu business-ul respectiv.

Hai sa stam de vorba despre digitalizarea companiei tale!

-Articol scris de Andreea Neagu