Companiile din Romania inca mai au multe de invatat de la cele din alte tari, sa nu mai vorbim de USA. Desi pare ca ar tine privirea pe ce se intampla afara, de fapt lucrurile aici se schimba in ani sau decade. De ce? Pentru ca mentalitatile si ideile preconcepute ale oamenilor se schimba cel mai greu. O astfel de idee este aceea ca vechile metode mergeau mai bine si ca tehnologia mai mult incurca decat face bine. Nimic mai gresit.

Tehnologia in sine este un progres adus muncii si aduce cu ea dezvoltare si crestere, dar cand nu este inteleasa sau este folosita gresit, lucrurile se schimba. Pentru a creste ca business intr-o lume aflata in continua dinamica si updatare, firmele au nevoie sa devina cat mai eficiente, oamenii sa fie mai productivi si mai creativi, cifrele sa urce la venituri si sa scada la cheltuieli, deadline-urile sa fie respectate, clientii sa fie fidelizati, deciziile sa fie luate rapid.

De cele mai multe ori pentru a reduce cheltuielile se apeleaza la automatizarea proceselor si folosirea eficienta a timpului de lucru. Totul se face printr-un proces de digitalizare a afacerii. Marile corporatii au inteles ca digital inseamna mai sigur, mai repede si mai eficient. Sa vedem cateva cifre despre digitalizarea in Romania:

  • Barometrul digitalizarii este un studiu prin intermediul caruia managerii si directorii executivi si-au putut da cu parerea despre impactul produs de digitalizare asupra companiilor romanesti. Rezultatele acestui studiu realizat de Valoria in parteneriat cu Doingbusiness.ro au relevat faptul ca 47% dintre companii considera ca digitalizarea a avut o influenta notabila asupra afacerii lor, 53% sunt optimisti cand vine vorba de succesul digitalizarii si considera ca sunt pregatiti pentru acest proces, 24% declara ca au dificultati legate de utilizarea tehnologiei, 22% nu considera ca vor valorifica acest proces, iar 2% nu au incredere in efectele digitalizarii pentru companie.
  • Statele evoluate din punct de vedere economic detin un grad de digitalizare de peste 70%, media europeana este mai mare de 50%, iar Romania se situeaza undeva la 33%.

Aceste cifre ne arata faptul ca Romania nu este unde ar trebui sa fie. Ce inseamna digitalizare pana la urma?

Digitalizare inseamna mai putine hartii si pixuri, mai multe documente virtuale si folosirea unor mijloace de stocari electronice. De la pixul si stampila pe hartia printata la imprimanta din colt, la document PDF semnat digital, salvat si stocat in cloud, pe servere interne sau externe, pe mail, in Google Drive, oriunde in spatiul digital.

Tot ce era palpabil si se putea pierde, fura, deteriora, modifica devine o imagine pe un calculator sau laptop, spatiu unde nu poate fi modificat decat cu acces, nu se poate pierde, nu ocupa spatiu si poate fi stocat ani buni fara probleme. Datele si informatiile sunt updatate in timp real, informatia poate fi accesata in retea, in acelasi timp de mai multe persoane indiferent de locatie, termenii de “nelimitat” si “infinit” capata noi dimensiuni in digital.

Stocarea in cloud vine la pachet cu siguranta si securitate, cu costuri reduse de depozitare, acces limitat si in siguranta, nominativ doar pentru cei care au user si parola. Accesul la document se face rapid, in materie de secunde. Se poate vizualiza, descarca, printa, trimite in materie de minute. Gata cu drumurile la arhiva, intr-o camera ticsita de praf si asteptand minute bune ca o functionara plictisita sa caute prin muntii de dosare si hartii ingalbenite de vreme. Din cloud nu se poate fura, nu oricine are acces, nu se modifica si nu se sterg documentele. Totul devine mai simplu, mai usor, mai rapid, mai sigur folosind un proces de digitalizare.

In fapt, se observa un suport pentru digitalizare 2020, ceea ce se traduce prin finantare pentru digitalizare. Institutii precum ANAF, DSP au intrat in hora in ceea ce se numeste pe scurt: digitalizarea Romaniei. Pentru cei care nu se descurca singuri, cei care au nevoie de ajutor in digitalizare exista agentii de digitalizare ca noi. Noi te putem ajuta cu urmatoarele servicii care iti vor usura munca si vor simplifica intreg procesul informatic:

  • Servicii de implementare si configurare CRM, Hubspot;
  • Servicii de task – management ce include configurare si implementare JIRA;
  • Servicii de integrare CRM cu website, formulare de pe site;
  • Implementare chatbot pe site;
  • Integrare si configurare site cu mailchimp;
  • Automatizare programari;
  • Automatizari de fluxuri pentru website, magazin online, magazin e-commerce;
  • Automatizari procese de business;
  • Consutanta in realizarea de procese de business;
  • Suport, training si mentenanta in folosirea instrumentelor si softurilor de digitalizare.

Digitalizarea aduce cu sine o serie de beneficii care includ accesul la o piata globala mult mai variata si profitabila, servicii mai bune, mai rapide pentru clienti, profitabilitate mai ridicata, o mai buna comunicare in echipa si nu in ultimul rand colectarea automata si analiza datelor.

-Articol scris de Oana Pauna