Dashboardurile analitice spun povesti convingatoare, aducand la viata datele pierdute in foi de calcul, baze de date si alte surse – indiferent daca stau la fata locului sau in cloud.

Dashboard-urile puternice si bine concepute, care combina performanta cu usurinta de utilizare, permit oamenilor sa puna intrebari mai profunde. Devin trambulina pentru a descoperi informatii ascunse si pentru a ajuta deciziile sa fie bazate pe date. Folosind o platforma de analiza vizuala cu autoservire, ii veti imputernici pe oameni sa creeze tablouri de bord intr-un mediu sigur si guvernat, creand increderea ca datele corecte si actualizate sunt utilizate pentru analiza.

Cum se dezvolta dashboard-uri eficiente?

In calitate de creator de dashboard, explorator sau spectator, doresti cea mai buna experienta de utilizator. Acesti pasi te vor ajuta sa facilitezi un flux continuu pe masura ce creezi dashboard-uri care sa convinga, sa informeze si sa se angajeze – ajutandu-ti organizatia sa mearga mai departe cu explorarea datelor pentru a raspunde mai rapid la intrebari, pentru a face descoperiri de impact sau pentru a descoperi riscurile potentiale.

Cum functioneaza dashboard-urile?

In primul rand, utilizatorii trebuie sa stie ca definitia unui dashboard depinde de rolul pe care il joaca in cadrul unei organizatii. Toata lumea foloseste dashboard-uri in mod diferit. Nu toate dashboard-urile au acelasi scop, motiv pentru care este important ca utilizatorii sa inteleaga ce KPI-uri sa urmareasca si de ce. Aceasta sectiune iti  raspunde la urmatoarele intrebari:
– La ce fel de intrebari de afaceri raspund dashboard-urile?

– Ce tip de date sunt urmarite in dashboard-uri?

– Cum sunt tablourile de bord interactive?


Datele sunt vizualizate pe un dashboard sub forma de tabele, diagrame liniare, diagrame cu indicatori, astfel incat utilizatorii sa poata urmari starea de sanatate a activitatii lor in raport cu obiectivele si criteriile de referinta.
Dashboard-urile de date afiseaza datele necesare pentru a intelege, monitoriza si imbunatati afacerea ta prin reprezentări vizuale. În funcție de modul în care decizi sa iti proiectezi dashboard-ul, chiar si datele numerice simple pot fi vizual informative utilizand simboluri intuitive, cum ar fi un triunghi rosu orientat in jos pentru a indica o scadere a veniturilor sau un triunghi verde orientat in sus pentru a indica o crestere a traficului site-ului web.


Cum intra datele intr-un dashboard?

Mai multe moduri. Poti incarca fisiere din computer – old style, poti extrage date din servicii web precum Facebook și Google Analytics, poti introduce date din API sau ca atasament de e-mail si poti accesa date din baze de date si servere. Daca dashboard-ul pe care il utilizezi nu are un conector pre construit pentru sursa ta de date, te poti conecta in continuare la dashboard. De exemplu, poti incarca fisiere CSV sau Excel.

 

Dashboard-urile pot vizualiza si scoate la suprafata practic orice tip de informatii.