Ti s-a intamplat sa trimiti un email important si sa astepti cu sufletul la gura un raspuns? In loc sa iti verifici inboxul de 10 ori pe zi si sa iti spamezi potentialul client cu numeroase alte mailuri de follow-up ai putea sa folosesti mail tracking!

Ce este mail tracking?

O solutie de mail tracking poate fi o aplicatie, o extensie in browser sau un serviciu oferit de furnizorul tau de email, care te anunta printr-o notificare exact cand destinatarul tau a deschis mailul important pe care i l-ai trimis.

Cum functioneaza? 

  1. Implementezi in compania ta un sistem de email tracking
  2. Stabilesti impreuna cu echipa un ghid de bune practici (de exemplu, este important sa se stie pentru ce tipuri de e-mail-uri se va bifa serviciul de tracking. Nu recomandam sa folosesti tracking pentru orice e-mail, indiferent de continut si importanta. Ne intereseaza sa masuram ceea ce conteaza, nu sa ne aglomeram cu notificari inutile)
  3. Compui un e-mail 
  4. Doar bifezi casuta de tracking e-mail si gata!

Cu ce te ajuta o solutie de email tracking?

  • Te ajuta sa masori conversia.  Stii exact ce se intampla cu linkurile si documentele pe care le trimiti. Au interactionat cu materialele trimise de tine sau au parcurs superficial continutul mailului? 
  • Te ajuta sa iti cresti conversia. Momentul ideal pentru a contacta un client ar fi exact atunci cand el ti-a deschis mailul si il parcurge. In acel moment el deja are atentia canalizata catre tine si business-ul tau. Nu vrei sa il suni cand are altceva de facut si sa il distragi de la alte treburi. Dar cum stii asta? Solutia este sa te folosesti de email tracking pentru a initia o interactiune relevanta pentru clientul tau. Un studiu (ResearchAndMarkets.com ) a demonstrat ca un apel catre cineva care tocmai ti-a deschis mailul are de 10 ori mai mari sanse de a rezulta intr-o intalnire fata in fata.
  • Masoara interesul potentialului client pentru businessul tau. Daca a deschis e-mailul, poate chiar de mai multe ori si a descarcat documentele pe care le-ai atasat sunt sanse mari sa fie interesat de o colaborare. Daca in schimb nu a deschis niciun e-mail de la tine, probabil ca interesul e scazut si nu mai e nevoie sa iti pierzi timpul.
  • Este esential pentru strategia ta de email marketing. Cand observi ca o anumita campanie prin email nu a dat rezultate poti fi tentat sa schimbi continutul, formatul sau designul. Ai grija sa nu iei decizii pripite, totusi! Datele acumulate pe termen lung ofera dovezi mai fiabile pentru a lua decizii. E posibil ca unii oameni sa deschida newsletterul tau dupa mai multe saptamani.
  • Economisesti timp  (atat pe al tau, cat si pe al clientului). Nu mai pierde timpul cu trimiterea unor e-mailuri aditionale manite sa te asigure ca mesajul a ajuns si a fost citit de catre destinatar. Nu mai esti nevoit sa intrebi destinatarul daca a primit emailul de la tine (poti sa il intrebi oricum, daca tii neaparat sa ii testezi sinceritatea). 
  • Partea si mai buna: este gratuit!

Ok, acum ai e-mail tracking. Cum faci sa il valorifici la maxim? Sa iti cresti business-ul cu adevarat, sa iti cresti vanzarile si relatia cu clientul

Acum ca primesti acele notificari despre ce face clientul cu e-mailurile de la tine, e important sa iti dai seama care ar fi urmatorul pas pentru a inainta in relatia cu clientul. Poate ca folosesti aceste notificari doar pentru a te asigura ca mesajul a fost transmis si ca nu e nevoie sa il repeti. In procesul de vanzare daca vrei sa valorifici la maxim acest serviciu este momentul sa continui cu o interactiune relevanta pentru destinatar! Daca a deschis deja anumite e-mailuri despre un subiect anume (cazul fericit), ai putea reveni cu informatii suplimentare despre acel subiect, sunt sanse mari sa fie de interes. In acest fel, vii in intampinarea nevoilor clientului. 

Daca ai trimis mai multe e-mailuri pe o perioada mai lunga de timp, dar nu a fost deschis nici macar unul, poate ca ar fi timpul sa renunti la acest contact. Astfel, iti pastrezi “curatenia” in lista de potentiali clienti. 

Porumbeii voiajori

Stiai ca in prezent inca exista oameni care comunica prin porumbei voiajori? Pare incredibil si desi e o nisa ingusta, acesti oameni exista. Nu criticam acest hobby, insa ca metoda de comunicare prezinta un dezavantaj major: nu stii cand si daca mesajul a fost ajuns la destinatie. Tu esti gata sa faci acest mic pas spre automatizare sau esti adeptul porumbeilor voiajori?